Jak se udržuji fit já aneb kovářova kobyla bosa nechodí

Martinka-1-10

Jelikož mi stále více lidí říká, že je zajímá, jak to mám já osobně s životním stylem – jako člověk, který radí lidem s jídelníčky, zdravím, postavou, pohybem a životním stylem. A tak jsem se o tom rozhodla napsat článek…Jak to tedy je? Je to tak, že kážu vodu a piju víno???

No znáte to určitě také – obchodníky, firmy, poradce, lékaře, kteří nabízejí své služby klientům, zákazníkům, pacientům, ale sami se ve skutečnosti chovají a jednají jinak. Nejsou výjimkou lékaři internisté, kteří kouří cigarety; dietologové, kteří jsou obézní; prodejci všemožných produktů, jež by sami „svůj předmět podnikání“ nikdy nepoužili atp.

Já jsem však toho názoru, že aby měl člověk kvalitní službu, kterou mu lidé uvěří, tak by měl svou práci jednak dělat srdcem, nejen za vidinou peněz, ale také sám jít svým klientům, zákazníkům či pacientům příkladem. Ne každý člověk se dá totiž ukecat. 😉 A protože se mi již párkrát stalo, že se mi klienti, kteří ke mně chodí redukovat hmotnost, zeptali na to, zdali já tyto zásady také dodržuji, když jsem postavou štíhlá, a tak jim s hrdostí a klidným srdcem říkám, že ano. Jelikož vím, že dnešní doba je taková, že pořád něco nestíháme a na něco nemáme čas, tak je to ale ve skutečnosti o tom, že čas máme na to, na co si ho uděláme. Znám nutriční poradce, kteří si objednávají klienta za klientem a ani si neudělají pauzu na jídlo. Pak těm klientům ale radí to, že by měli jíst pravidelně. Já radši stihnu na konzultace jídelníčků v průměru o jednoho klienta denně méně, ale za cenu toho, že se najím, protáhnu, vypnu hlasivky a následující klienti mě mají zase pěkně ve formě a s osobním příkladem. 🙂

Jako každý člověk i já mám určité dispozice k výšce a tvaru postavy, oblastem ukládání tuku atd., ale ty záležitosti, které mám ve svých rukou a které ovlivnit můžu, tak právě na těch pracuji nejvíce, což by měl dělat každý člověk, protože právě v těchto oblastech se utváří výsledky a pokroky nejsnáze. Co se týče postavy a zdraví, jsem přesvědčená, že je účinnější negativitám předcházet, než je pak řešit (nemoci vzniklé na podkladě životního stylu, obezita, ochablé svalstvo…). A nebojte, i já jsem člověk a příležitostně hřeším, ale důležité je, že můj směr je už daný a že si jdu zvolenou cestou, kterou ovšem neberu jako povinnost, ale která mě moc baví a mám z ní radost. A vtípkům typu, že bůček light dneska nemáme, se ráda zasměju. 🙂 Protože vše, co děláme nebo neděláme, tak děláme nebo neděláme hlavně pro sebe!

Takže pár tipů i pro Vás,
jak já si udržuju…

  • jídelníček: málokdo by do mě řekl, že jsem gurmet a dobré a kvalitní jídlo dokážu ocenit, ale zároveň odolat nezřízenému množství. Opravdu jím každé 2-3 hodiny (spíš dvě :-)) – tedy tak 6x denně. Poslední jídlo nemám v pět hodin, ale tak v osm (2-3 hod před spánkem). Dbám na kvalitu a protože mám jídlo ráda, tak málokdy sním něco, co je pro tělo „prázdnou energií“ nebo obsahuje většinu svého obsahu nesmyslné látky – zahušťovadla, konzervanty, barviva, sladidla, zlepšovače chutí atp. Můj jídelníček obsahuje dostatek pitné vody, neslazené slabé čaje, zeleninu, ovoce, špaldové a žitné pečivo (které si poslední dobou peču sama), „lepší“ varianty příloh – rýži natural, špaldové a pohankové těstoviny a kuskus, quinou, brambory, bramborovou kaši…dále luštěniny, vločky, ořechy, semínka, libové maso, ryby, vejce, polotučné a neslazené mléčné výrobky, kvalitní rostlinné oleje… Nakupuji a vařím si sama, takže vím, co si vkládám do nákupního košíku a z čeho se skládá moje uvařené jídlo. A celkově se stravuji podle principu mnou tvořených jídelníčků.
  • energii: spím 7 hodin, což jsem zjistila, že je pro moje tělo ideální doba. Také je pro mě nutné si najít čas na rodinu, přátelé, záliby, pohyb a relax.
  • kondici: joggingem, cvičením na bosu, jógou, svižnou chůzí a turistikou.
  • vzhledné břišní partie 🙂 : cviky na střed těla (bosu, jóga) a z jídelníčku jsem vyřadila klasickou pšenici (a výrobky z ní) a jednoduché cukry (mimo ovoce a mléčných výrobků).
  • nebolavá záda: sezení za stolem je i většinu pracovního dne mojí náplní. Proto kompenzaci nacházím v józe, cvičení na „bosu“ a jsem ráda, když si zajdu i na masáž.
  • náladu, psychickou pohodu a čistou hlavu: opět jógou, tříděním myšlenek, pozitivním náhledem na svět, radostí z maličkostí, pobytem v přírodě, prací, která mě baví a naplňuje a nespokojením se s nespokojeností. 😉
  • dobré mezilidské vztahy: úsměvem a hlavně toleruji, že každý člověk je jiný, má svůj pohled na svět, své normy, pravdy, chování a prožívání. Jen mě tím nesmí omezovat nebo ovlivňovat.
  • zdraví: vše zmíněné dohromady + nekouřím cigarety a když je něco akutního, tak poslední dobou raději sáhnu po přírodní léčbě (bylinky, odpočinek…), než po lécích.

Tento můj výčet neberte jako univerzální návod a neplatí pro každého, proto toto vědomí vždy zohledňuji i v mé práci a tvorbě jídelníčků – protože je mi jasné, že na každého člověka platí něco jiného a je důležité to hledat a najít. Proto je má spolupráce s lidmi vysoce individuální, nejlépe dlouhodobá a nestane se, že by jeden jídelníček putoval k více lidem – každý potřebuje upravit jídlo, pohyb a celkový styl života jinak. Takže hledejme a nacházejme…

 Hezké dny přeje Martina Korejčková
nutriční terapeutka
www.martinakorejckova.cz

Martina Korejčková

Nutriční terapeutka, která miluje svou práci spočívající v pomoci lidem vypadat a cítit se lépe, což se také daří :-) - pomocí individuálních jídelníčků na míru, online jídelníčků pro lidi vzdálené, redukčních kurzů a celkového poradenství v životním stylu (pohyb, psychologická stránka,...). Také s radostí píše články a přednáší a vyučuje na témata z oblasti stravování a zdraví.

Komentáře

  • Moje (po)malé kroky k plnění si velkého pracovního snu | Stravování s radostí 05.09.2016 12:56

    […] radím lidem se stravováním a jídelníčky…Článek si můžete připomenout na tomto odkazu:  „Jak se udržuji fit já, aneb kovářova kobyla bosa nechodí.“ Myslím, že z článku je patrné, jakou radost mám z toho, co dělám a taktéž z toho, že […]

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole