Nemáte rádi luštěniny? V těchto dvou receptech nepoznáte, že je jíte!

luštěniny
Luštěniny
(hrách, čočka, cizrna, fazole, sója) – ne vždy jsou oblíbenými komponenty jídelníčku nejen dětí, ale i mnohých dospělých. Přitom obsahují tolik vlákniny, která pročistí naše střeva a zajistí pocit sytosti, jsou bohaté na rostlinné bílkoviny, „pomalé“ cukry (polysacharidy) a množství „životabudičů“ (jak já s oblibou říkám 🙂 )  – tedy vitamínů a minerálních látek. Luštěniny by se měly v našem jídelníčku vyskytovat přibližně 1-3x týdně a to v jakékoliv formě (nemáme-li zdravotní omezení, která by příjem luštěnin znemožňovala). Jak příjem luštěnin zcela nenápadně navýšit v jídelníčku každého člověka, aniž by to kdokoliv poznal? Zkuste tyto dva rychlé (za to extrémně dobré) recepty, které jsem připravovala v rámci zdravého občerstvení na jednom sportovně-soutěžním dni pro děti:


Pomazánka ze sójového tofu

– 1/2 balení tofu (uzené nebo lahůdkové)
– 125g tučného tvarohu (= polovina vaničky)

Tofu rozmixujeme spolu s tučným tvarohem a podáváme na žitném chlebu či celozrnném toastovém chlebu.
IMG-20170901-WA0001

Fazolové brownies

– 2 plechovky konzervovaných červených fazolí
– 2 banány
– 1 jablko
– 150ml plnotučného mléka
– 1 vrchovatá lžíce medu
– 50g hořkého kakaa
– skořice
– 200g špaldové hladké mouky
– 1 kypřící prášek do pečiva
– (+ mouka a olej/máslo na vymazání plechu)

Předehřejeme si troubu na 180°C a vymažeme plech máslem/olejem a špaldovou moukou. Z fazolí slijeme nálev, rozmixujeme je v misce spolu s banány, nastrouhaným jablkem a mlékem. Poté přimícháme med, kakao, skořici hladkou mouku a kypřící prášek do pečiva. Směs vylijeme na plech a pečeme přibližně 25 minut. Brownies je nejlepší, když se nechá jeden den odležet.
fazolové brownie
Dobrou chuť a stoupající lásku k luštěninám 🙂 přeje

Bc. Martina Korejčková, DiS.
nutriční terapeutka
www.martinakorejckova.cz
FB: Stravování s radostí

Martina Korejčková

Nutriční terapeutka, která miluje svou práci spočívající v pomoci lidem vypadat a cítit se lépe, což se také daří :-) - pomocí individuálních jídelníčků na míru, online jídelníčků pro lidi vzdálené, redukčních kurzů a celkového poradenství v životním stylu (pohyb, psychologická stránka,...). Také s radostí píše články a přednáší a vyučuje na témata z oblasti stravování a zdraví.